DIY- softijs

Heey,

Vandaag heb ik een hele leuke diy voor jullie. Ik ga softijs maken!!     Hier voor heb ik wel een pak gebruikt maar dat maakt niets uit want ik ben gek op ijs!

Wat heb je nodig?

  • een kom
  • mixer
  • ijshoorntjes
  • softijs mix

IMG_20140912_195644

Deze hoorntjes heb ik gebruikt. Kost 1,20 ik weet niet waar je het kunt kopen.

Dit is het softijs mix die ik gebruikt heb.

Softijs-vanille

Deze kost 1,75 en je koop het bij de DEEN (een supermarkt alleen in Noord-Holland)

Wat moet je doen?                                                                                                       Het is heel makkelijk op de achterkant van de verpakking staat de simpelste uit leg.

IMG-20140913-WA0007

Laten we dat doen. Doe de inhoud van de pak in een kom.

IMG-20140913-WA0008

Het ziet er als hele oude melk uit. Maar je we gaan gewoon door.     Nu 3 minuten mixen.

IMG-20140913-WA0005IMG-20140913-WA0004

Dat gaat er dan zo uit zien. Het smaakt nu al goed.                                    Nu voor 3 uur de viezer in, dat duur wel lang voor een ongeduldig persoon als ik.

3 uur en 3 minuten later (ik had het al gemixt) ziet de softijs er zo uit.

IMG_20140912_195635

MMMMmmmm zo lekker, nu op een hoorntje doen en eten maar.

IMG_20140912_200008

Een beetje ge smelt maar toch heel lekker.

Het eind resultaat: Het is lekker, het is leuk voor 1 keer maar ik zou het niet weer kopen. Ik vind een softijsje van de Hema veeeeel lekkerder dan die ik heb gemaakt.

Bedankt voor het lezen, en tot Donderdag.

Xxx

 

Geef een reactie

